Przetwarzanie danych osobowych w Stowarzyszeniu Natanaelum
I. Dane administratora
Administratorem Państwa danych osobowych, w związku z podejmowanymi działaniami jest
Stowarzyszenie NATANAELUM z siedzibą przy al. Gen. Wł. Sikorskiego 1/101, 20-814
Lublin. Kontakt z Administratorem e-mail: e-mail: sekretariat@natanaelum.pl.
II. Cel przetwarzania
Kontakt ze Stowarzyszeniem
W sytuacji, gdy kontaktujecie się Państwo z nami poprzez e-mail, telefon lub formularz
kontaktowy, a także osobiście w siedzibie Stowarzyszenia, decyzja o podaniu przez Państwa
swoich danych osobowych jest dobrowolna. Podanie co najmniej imienia i nazwiska jest
niezbędne, abyśmy mogli z Państwem porozmawiać lub odpowiedzieć na Państwa
wiadomość.
W takiej sytuacji podstawą przetwarzania Państwa danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f)
RODO – przetwarzanie jest niezbędne do celów wynikających z prawnie uzasadnionych
interesów realizowanych przez administratora. Uzasadniony interes Stowarzyszenia
Natanaelum polega na wykonywaniu zadań statutowych na podstawie ustawy z dnia 7 kwietnia
1989 r. Prawo o stowarzyszeniach.
Jeżeli kontaktując się ze Stowarzyszeniem, przekażą Państwo informacje stanowiące dane
szczególnej kategorii (np. informacje o stanie zdrowia) – wyrażają Państwo zgodę na ich
wykorzystanie w celu właściwej obsługi zgłoszenia. W takiej sytuacji podstawą prawną
przetwarzania stanowi art. 9 ust. 2 lit. a) RODO.
Szkolenia, webinary, usługi edukacyjne
Państwa dane osobowe mogą być również przetwarzane w sytuacji, gdy będą Państwo chcieli
uczestniczyć w wydarzeniach lub korzystać z usług oferowanych przez Stowarzyszenie i
realizowanych w ramach jego działalności Statutowej.
W takiej sytuacji podstawą do przetwarzania Państwa danych osobowych będzie art. 6 ust. 1
lit. b) RODO – przetwarzanie danych osobowych jest niezbędne do wykonania umowy lub
podjęcia działań przed zawarciem umowy.
W przypadku, gdy uczestniczenie w wydarzeniach lub usługach organizowanych przez
Stowarzyszenie nie będzie wiązać się z zawarciem umowy – Pani/ Pana dane osobowe będą
przetwarzane na podstawie udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a) RODO. Zapisanie się na
wydarzenie lub skorzystanie z usługi wiąże się z wyrażeniem zgody na przetwarzanie danych
osobowych.
Udzielanie świadczeń zdrowotnych
W odniesieniu do udzielania świadczeń zdrowotnych pacjentom, w tym profilaktyce
zdrowotnej, diagnozie medycznej, zapewnieniu opieki zdrowotnej, leczeniu, zarządzaniu
systemami i usługami opieki zdrowotnej oraz innych działań medycznych wynikających z
procesu leczenia lub z przepisów odrębnych, regulujących zasady ich udzielania oraz
zarządzanie ich udzielania, wynikającym m.in. z:
a) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta;
b) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej;
c) innych, szczegółowych przepisów prawa, w szczególności odnoszących się do udzielania
świadczeń zdrowotnych
Podstawę prawną przetwarzania stanowią art. 6 ust. 1 lit. c i art. 9 ust. 2 lit. h. RODO.
III.
Okres przechowywania
Dane osobowe przekazane w celu kontaktu ze Stowarzyszeniem będą przechowywane przez
okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a następnie przechowywane
przez okres do 3 miesięcy.
Dane osobowe przekazane w celu uczestnictwie w wydarzeniach i skorzystaniu z usług
realizowanych przez Stowarzyszenie będą przechowywane: – –
do dnia wygaśnięcia roszczeń Administratora związanych z zawartą umową. Terminy
przedawnienia roszczeń wynikają z ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. – Kodeks cywilny
lub
przez okres niezbędny do realizacji celów, dla których zostały zebrane, a następnie
przechowywane przez okres do 3 miesięcy.
Dane osobowe zgromadzone w związku z udzielaniem świadczeń zdrowotnych będą
przechowywane przez okres wskazany w art. 29 ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach
pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
IV.
Odbiorcy danych osobowych
Odbiorcami Państwa danych mogą być podmioty, którym Administrator jest zobowiązany
przekazać dane osobowe na podstawie obowiązujących przepisów prawa; oraz podmioty
świadczące na rzecz Administratora usługi księgowe, prawne, hostingu oraz obsługi
informatycznej.
Wgląd w dane osobowe mogą mieć upoważnieni pracownicy i współpracownicy
Administratora, jedynie w zakresie niezbędnym do obsługi danej sprawy.
Przekazanie danych podmiotom zewnętrznym będzie odbywać się na podstawie zawartej
umowy powierzenia przetwarzania danych osobowych, chyba że dane zostaną przekazane
innemu administratorowi tych danych.
V.
Prawa związane z przetwarzaniem danych
W zależności od podstawy przetwarzania danych, mają Państwo prawo do:
a) dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
b) żądania w zakresie sprostowania danych osobowych, które są nieprawidłowe oraz ich
uzupełnienia;
c) żądania usunięcia danych osobowych, tam gdzie przepisy prawa pozwalają na usunięcie;
d) żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
e) realizacji prawa do przenoszenia danych osobowych, jeśli przetwarzanie odbywa się w
sposób zautomatyzowany lub przetwarzanie jest niezbędne do wykonania umowy.
Niezależnie od wyżej wymienionych uprawnień możecie Państwo w dowolnym momencie:
a) wnieść sprzeciw do Administratora, wobec przetwarzania swoich danych opartego na
podstawie prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora z
przyczyn związanych z Państwa szczególną sytuacją;
b) w przypadku przetwarzania danych na podstawie zgody, macie Państwo prawo do jej
cofnięcia w dowolnym momencie, bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania,
którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem;
c) wnieść skargę do Prezesa UODO z siedzibą w Warszawie przy ul. Stawki 2,00-193
Warszawa, w przypadku gdy przetwarzanie danych osobowych narusza przepisy prawa.
Wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych mogą Państwo dokonać w tej samej
formie co udzielona zgoda. Każdorazowo takie żądanie można zgłosić również pisząc na adres
e-mail Administratora.
VI.
Przekazywanie danych poza obszar EOG oraz profilowanie.
Stowarzyszenie nie przekazuje danych osobowych poza obszar EOG.
Dane osobowe nie będą podlegały zautomatyzowanemu przetwarzaniu oraz profilowaniu
VII.
Dobrowolność podania danych
Podanie danych jest dobrowolne, niezbędne zaś w przypadku zawierania umowy bądź
realizacji obowiązku prawnego przez Administratora – niepodanie ich może skutkować
brakiem możliwości korzystania z usług Stowarzyszenia.
Każdorazowo poinformujemy Państwa, jeżeli podanie danych osobowych będzie Państwa
obowiązkiem.
Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r.
w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w
sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (Dz. Urz.
UE L 119 z 04.05.2016, str. 1, z późn. zm.) (zwane wyżej RODO).